Támogatók keresése
Támogatók keresése és találása
Miért érdemes szponzornak, mecénásnak lenni?
Hogyan fogjunk hozzá a kereséshez?
Mire van szükségünk? Írjuk le!
v Tárgyi hiányok
v Helyigény
v Pénz összegszerűen
v Személyi segítség
v Reklám
A névlista írás
Vegyél elő papírt, tollat és írd fel és VÁLOGATÁS nélkül MINDENKINEK a NEVÉT, aki potenciális szponzor vagy mecénás lehet!
Először az ismerősöket írjuk fel, akiket személyesen ismerünk, és külön gyűjtsük, ha olyan személy jut az eszünkbe, akit nem ismerünk személyesen.
v cégek, bankok, vállalkozások, amelyekkel kapcsolatba kerültem, pl. üzlettel rendelkező személyek, könyvkiadók, szálloda tulajdonosok, utazási iroda tulajdonosok, autószalon tulajdonosok, ügyvédek és könyvelők, állatorvos
v egészségcentrumok, fitnesz klubok, klinikák, bioboltok, éttermek, vendéglők
v hirdetési újságok, televízió, újságírók, riporterek, fényképészek, akiket megismertél
v önkormányzati szakemberek
A listán szereplő személyek besorolása
Szempontok:
v személyesen ismerem és ő is engem
v van gyereke vagy került kapcsolatba szüléssel
v nyitott, segítőkész személyiség és/vagy szokott másokat támogatni, ismerem a motivációját
v ismerem az elérhetőségét vagy meg tudom szerezni
Aki az első négy szempontnak megfelel, azzal érdemes kezdeni a kapcsolatfelvételt.
(eredmény leírása a találkozó után: FONTOS!!)
Kapcsolatfelvétel
v E-mailben vagy levélben (Mindig kövesse telefonhívás!)
max. 1 oldal + melléklet
Ø Érdeklődés felkeltése
Ø Magadról, hogy neked ez miért fontos
Ø A Születés Hete céljáról
Ø Kulcsmondat, amiért őt is érdekli ez a program és a találkozás (az emberek szeretnek segíteni)
Ø „Keresem telefonon egy héten belül”
v Telefonon
Ø A telefonálás előtt érzelmi ráhangolódás, attitűd, motiváció megtalálása
Ø Telefonon: Csak röviden a megbeszélés időpontját és a találkozó terjedelmét egyeztesd!
v Személyesen
Ø Mit hallott a Születés Hetéről? Mit gondol arról, hogy mi a célja?
Ø Van-e, volt-e személyes tapasztalata, amely elgondolkoztatta, hogy jobban is mehetnének a dolgok?
Ø Szeretne-e segíteni (és hogyan: tárgyi, anyagi, reklám stb.)
Ø Ötletek, hogy neki/cégének ez miért jó
Ø Szüksége van-e további információkra, leírásokra?
Ø Mit vár a segítségéért?
Ø Kit ismer, aki szívesen segítene nekünk?
Memó! Szerződés!
Abban az esetben, ha olyan személlyel szeretnél beszélni, akit nem ismersz személyesen, de szeretnéd megkeresni, feltétlenül gondold végig, hogy nem ismersz-e valakit, aki ismerheti és beajánlhat.
Cégként: Ha közhasznú alapítványt vagy egyesületet támogat, akkor a társasági adóalapból az összeg 100 %-át leírhatja. Kizárólag csak nyereséges cég adhat alapítványnak pénzbeli támogatást!
Magánemberként:
ha közhasznú alapítványt vagy egyesületet támogat, akkor a személyi jövedelemadóból a befizetett összeg 30 %-át leírhatja. (Ez utóbbi két infót évente aktualizálni!!)
Ezek a mi ötleteink!
Kérlek írjátok meg, nektek hogy sikerült!